//ישן //חדש

שפשופים, קרעים, כתמים ועוד - האבולוציה של הג'ינסים המעוצבים

מאז שהומצא הג'ינס הראשון (אי שם באיזור המאה ה-16) ועד היום הוא עבר כל-כך הרבה גילגולים. הוא התחיל בתור מכנסיים פשוטים שנמכרו לכורים ופועלים ועבר דרך ארוכה עד שהפך לפריט הכי פופולרי והכי נפוץ בעולם.

כיום אנחנו מכירים אותו בשלל צורות : מכנסיים לגברים ולנשים, חצאיות, שמלות, ג'קטים, ואפילו תיקים וארנקים. המבוגרים (ואולי גם השמרנים) שביננו ירימו גבה לנוכח הג'ינסים שמוכרים היום שכוללים שלל שפשופים, קרעי ענק ואפילו כתמים, אבל אנחנו אומרים שיש מקום להכל ושזוהי בסך הכל האבולוציה שעברו הג'ינסים לאורך השנים.

מבגד לפועלים לפטנט מוצלח

הגילגול הראשון של הג'ינס היה בכלל בגד לכורים ופועלים שאהבו אותו בזכות העמידות שלו שהתאימה לעבודתם הקשה. לוי שטראוס (הלא הוא יצרן המותג המוביל ליוויס), מכר אותו כמכנס לכורים ועם הזמן הוא שיפר את העמידות שלו ואפילו רשם על כך פטנט במשרד הפטנטים האמריקאים. כך נוצר הג'ינס כפי שאנחנו מכירים אותו קיים ובמהירות גדולה במיוחד הוא התפשט ברחבי הגלובוס והפך להיות פריט הלבוש הנפוץ ביותר.

מפריט בייסיק לפריט מעצבים יוקרתי

כשהג'ינס התפשט ברחבי העולם הוא היה פריט פשוט שהתקבל באהבה בזכות הנוחות והעמידות שלו. עם השנים נוצרו שלל גרסאות חדשות של ג'ינסים וכיום כל מעצב יוקרה שמכבד את עצמו מוציא גרסה יוקרתית משלו לפריט האהוב. מה שהתחיל כפריט בייסיק ששימש פועלים הפך עם השנים להיות פריט מעצבים יוקרתי שנמכר בסכומים גבוהים במיוחד.

מג'ינס שלם לג'ינס מקושט כתמים, פאצ'ים, שפשופים וקרעים

אם לוי שטראוס היה רואה את הג'ינסים שנמכרים היום בחתונות יכול להיות שהוא היה מתהפך בקברו, אבל אנחנו מברכים על השינויים ועל כך שכל אחד יכול למצוא בדיוק את הג'ינס שהוא אוהב. הג'ינסים הראשונים היו שלמים, ישרים וקלאסיים ואילו כיום יש אותן באינספור גרסאות: ג'ינס עם שפשופים, ג'ינס עם קרעים גדולים וקטנים, ג'ינס עם כתמים, סקיני ג'ינס, ג'ינס בגיזרת מאם, ג'ינס ברמודה ומה לא...? כל-כך הרבה שינויים הוא עבר לאורך השניים ועדיין נשאר כפריט הלבוש הכי פופולרי בעולם.